Odpowiedz 

Ocena wątku:
  • 1 Głosów - 5 Średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Szablon CV po szwedzku.
10-05-2010, 20:26
Szablon CV po szwedzku.
Gotowa wersja do pobrania
.doc  CV-meritforteckning.doc (Rozmiar: 27 KB / Pobrań: 28)

MERITFÖRTECKNING

Personuppgifter
Nationalitet: Sverige
Civilst?nd: Gift med 9 barn
Personnummer: 18991231-9999

Arbetslivserfarenhet

1 januari 2005 ?
Driver företaget Bokföringsbyr?n AB där jag arbetat som redovisningskonsult sedan starten. Jag har arbetat med m?nga olika kunder och uppdrag p? b?de längre och kortare tid. Jag har bland annat arbetat med löpande bokföring, avstämningar, löneadministration, fakturering, bokslut och leverantörsbetalningar. Jag trivs bra med arbetsuppgifterna och att arbeta som egenföretagare men är inte nöjd med lönsamheten i verksamheten.

3 februari 2003 ? 31 december 2004
Hade anställning hos Företaget AB som utvecklar och säljer truckar. Jag arbetade som ekonomiassistent och ansvarade för fakturering, kundreskontra, registrering av leverantörsfakturor och leverantörsbetalningar. Jag trivdes väldigt bra p? Företaget AB men valde själv att lämna anställningen för att starta egen bokföringsbyr?.

1 januari 2003 ? 2 februari 2003
Var arbetssökande och trivdes väldigt bra med detta.

1 januari 1999 ? 31 december 2002
Utbildade mig till Civilekonom.

1 juli 1996 ? 31 december 1998
Var arbetssökande och trivdes väldigt bra med detta.

2 augusti 1980 ? 30 juni 1996
Hade anställning p? Industrin AB där jag arbetade med in- och utplockning fr?n maskin. Industrin AB tillverkade stommar till möbler. Jag fick sluta p? grund av arbetsbrist.

Utbildning
1 januari 1999 ? 31 december 2002
Jag läste ekonomprogrammet p? Storstadens Universitet med inriktning mot redovisning och beskattning. Jag tog en magisterexamen i företagsekonomi den sista december ?r 2002 som omfattar totalt 160 poäng, eller 4 ?r av heltidsstudier. Ett urval av intressanta kurser är Nationalekonomi, Ekonomistyrning, Redovisning I, Redovisning II, Finansiering, Beskattningsrätt, Marknadsföring, Organisationsteori, Affärsjuridik och Affärssystem.

Övriga meriter
Ordförande i Studentk?ren, 2001
Jag var ordförande i Studentk?ren under ?r 2001 vid Storstadens Universitet. Som ordförande hade jag det yttersta ansvaret för Studentk?ren med 5000 medlemmar och 30 anställda. Jag hade en beslutsfattande roll och förbättrade mina kunskaper och färdigheter att p?verka och n? överenskommelser i mindre grupper. Jag fick även möjlighet att utveckla mina ledaregenskaper och organisationsfärdigheter.

Volontärarbete i Afrika, sommaren 1999
Under sommaren 1999 arbetade jag som volontär i Afrika med att hjälpa familjer och barn att f? mat, arbete och utbildning. Jag har m?nga goda erfarenheter fr?n detta arbete.

Datakunskaper

Mycket god kunskap om Windows, Mac OS X, Frontpage, Word, Excel, Access, Publisher, SPCS Administration och SAP Enterprise.

Liten kunskap om Linux och programmering i html.

Spr?k
Svenska (modersm?l), Engelska (flytande), Tyska (lite)

Referenser

Kan f?s p? begäran
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 

Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości